Televize

Ještě před 10 lety byla televize velkou zábavou. Alespoň u nás doma. Vzpomínám si, že se vypínala jen málokdy. Často se stávalo, že několik členů domácnosti chtělo sledovat televizi najednou. Problém byl v tom, že každého zajímal jiný program. To byly hádky. Nakonec vždy zvítězilo heslo rodičů: „Neživíš, tak nepřepínej“. Kupovat každý měsíc televizní program bylo samozřejmostí. Zvýrazňovačem se dalo označit vše, co někoho zajímalo. Mohli jsme využít teletext, ale program na papíře byl praktický.

Později jsme si pořídili videorekordér a mohli jsme vše, co vysílali nahrávat na kazety. Nevýhodou kazet nebyla jen velikost, ale i fakt, že se na kazetu vešly dva filmy a šmitec. Kazety se musely navíc přetáčet, takže trvalo třeba 5 minut, než jste si film vůbec mohli pustit. Díky novým technologiím nemusíme tyto problémy řešit.

Současnost

Dnes televizi zapínáme hlavně jako zvukovou kulisu. O zábavu se nám stará mnohem zajímavější médium. Internet. Nemusíme čekat, co nám někdo naservíruje. Vybereme si sami, co nás nejvíce zajímá. Některé pořady jako hydepark nebo show jana krause jsou zajímavé, ale proč bych kvůli tomu měl zapínat televizi? Pustím si pořad na internetu, kdykoli na to mám čas. Ne, když to zrovna v televizi běží.

Díky internetu se také dostaneme mnohem dříve k některým americkým seriálům, které v televizi budou třeba za rok.

Budoucnost

Televizi je již dnes možné připojit k internetu. Co nás tedy čeká? Myslím, že pod vysílaným filmem může vzniknout například diskuse diváků. Československá filmová databáze by mohla být propojena s každou televizí. Mohli bychom si tak prohlížet hodnocení filmu a komentáře ostatních diváků.

Také jsem viděl několik televizí s integrovanou webkamerou. Skype začne používat mnohem více lidí. Vznikne tedy něco jako Android market pro televize a budou se tam nabízet aplikace určené přímo pro televize.

Začne Microsoft a Google opět vytvářet nový operační systém? Tentokrát pro televize?

V televizi nebudeme používat teletext, ale normální internetové stránky. Reklamy nebudou inzerenti cílit pouze podle času, ale díky lepšímu propojení bude možné poznat, jaký divák je a podle toho mu nabízet pouze reklamy, které by ho mohly zajímat. Vrátí se televize mezi média, která nás budou opravdu bavit? Nebo se už nezbaví své nálepky „zvuková kulisa“?

1 komentář u „Televize“

Napsat komentář