Kašlete na letáky!

I když tento příspěvek zařadím do rubriky “Co jsem se naučil ve škole”, ve škole jsem se učil pravý opak toho, co zde chci napsat. Ve škole máme projekt fiktivní firmy, kde si zakládáme nejčastěji společnosti s ručením omezeným a děláme vše, co bychom museli dělat v opravdové firmě.

Jedním z častých úkolů ve fiktivní firmě je propagace. Na naší škole po slově propagace následuje většinou slovo leták. Proboha proč? Proč jsem na hodinách marketingu ještě neslyšel slovo Sklik nebo AdWords? O tom bychom se měli učit a to dopodrobna! Je mi jasné, že nebudeme pro fiktivní firmy používat tyto služby, ale učit bychom se o nich určitě měli. Proč se tedy nikdo o těchto systémech nezmíní? Myslím, že je to tím, že PPC systémy jsou k dispozici poměrně krátkou dobu. Asi není v silách školy tak rychle reagovat na změny.adwords

Mám vyzkoušené, že při vložení určité částky do tisku, výroby a distribuce letáků nikdy nezískám tolik, jako ze systému sklik nebo adsense. Vkládat jakékoli peníze do letáků považuji za chybu. Snad jen pro větší firmy má cenu letáky používat pro zlepšení povědomí o jejich značce. Nečekejte však, že jako menší podnikatel roznesete po městě 1000 letáků a druhý den budete mít plno nových zákazníků. Máte nějaké vlastní zkušenosti na toto téma? Nesouhlasíte se mnou? Pište prosím do komentářů.

4 komentáře u „Kašlete na letáky!“

  1. Vše má svá opodstatnění. Kdybych dělal e-shop – zkusím Google. Kdybych otevřel kamennou prodejnu s kytkama, jdu do letáků.

    Ani jedno nejde zatracovat. Já třeba přes leták našel fajn web o bydlení a už teď mám jejich katalog domů doma. Takže mají jednoho potencionálního zákazníka :).

    Odpovědět
    • No, já letáky používal například pro kosmetický salon. Roznášel jsem je samozřejmě ve městě, kde se nachází a navíc i na místech, kde bych čekal potencionální zákazníky. Nefungovalo to. Použití AdWords fungovalo. Už si nevzpomínám, jestli jsem v tom AdWords používal i zobrazení pouze pro lidi z této lokality, nebo pro celou republiku.

  2. Problém bude také spočívat v tom, že Sklik a AdWords učitelé moc neznají (slyšeli o tom, ale nic víc neví). Pravdou však je, že internetová reklama (potažmo internetový marketing) ještě není na školách plně rozvinutý (mimo IT a marketingové obory). Nastupující generace učitelů to snad dožene. Doufejme. :-)

    Odpovědět
  3. Zkušenosti lidí kolem mne se školstvím je smutná. “Buď se to naučíte jak říkám já (učitel, který učí to co bylo před lety účinné – tedy postaru) a nebo nebude zápočet”. Během 14 dní byli ze školy venku.
    To je jeden pohled.

    Další pohled je co dovolují zákony (a potažmo osnovy), ale myslím si, že rozumně smýšlející učitel (profesor) si s tím poradí.

    Co se týče letáků:
    Já sám si je do schránky nechám klidně házet a ve velké většině si je i přečtu. Když tak o tom teď přemýšlím proč, tak asi z profesního hlediska, než že by mě zlákali ke koupi. Ale občas i něco zajímavého koupím – abych nekecal.

    Nicméně několikeré zkušenosti s rozdáváním letáků (jak vlastní tak našich klientů) jsou velmi špatné. Ve většině případů byl výsledek nula a nebo se nezaplatili ani náklady na tisk. Možná před dvaceti lety to zabíralo, ale dnes je to pasé.

    Kvůli těmto zkušenostem jsem proti letákům a svým klientům to vždy rozmlouváme.

    Odpovědět

Napsat komentář