Jak (ne)přijít o zákazníka

V tomto článku je šestero tipů a rad jak (ne)přijít o zákazníka. Nadpis vám napoví jak o něj přijít a text pod ním jak o něj nepřijít. Myslím, že tyto rady mohou pomoci zejména menším podnikatelům. Vycházel jsem převážně z toho, co jsem se naučil ve škole a někdy také z vlastní zkušenosti. Pokud jde o moje zkušenosti, tak jsem naštěstí vždy byl ten, který odepsal jako první a jen díky tomu jsem získal zakázku. Zákazník sám začal tím, že napsal nebo zavolal více firmám a já byl první, co zvedl telefon nebo odepsal na email.

Prachy

#1 Odepisujte pomalu

Dlouhé čekání na odpověď zákazníci netolerují. Proto kontrolujte emaily, sociální sítě nebo komentáře na vašich stránkách často. Někteří zákazníci dokonce při shánění zboží nebo služeb napíšou více firmám najednou a čekají, která se ozve první. Rychlá odpověď také v zákazníkovi vzbudí pocit, že s vámi nebude problém se domluvit.

#2 Ignorujte odezvu od zákazníků

Napsal někdo komentář k vašemu produktu nebo službě? Odpovězte mu. Zpětná vazba je pro vaše podnikání velice důležitá. Važte si tedy každého komentáře nebo připomínky od zákazníků. V době sociálních sítí musíte věnovat více času odpovídáním na dotazy zákazníků. Můžete zareagovat i pokud nejde o dotaz. Tímto způsobem můžete skvěle budovat vztahy se zákazníky (public relations).

#3 Neberte telefony

Stejně jako u prvního bodu zde můžete přijít velice rychle o zákazníka jen protože váš konkurent odpoví na poptávku rychleji. Pokud v sobotu v 8 ráno bude někdo volat a vy si raději přispíte, může vás tento odpočinek stát docela dost peněz. Napsat na web, že berete telefony pouze ve všední dny od 9 do 15 hodin si může dovolit málokdo. Samozřejmě je to opatření proti nechtěným telefonátům uprostřed noci, ale myslím, že lidí, kteří by se vám snažili volat o půlnoci moc není.

#4 Řekněte, že něco nejde udělat

Pokud od vás zákazník něco chce a vy odpovíte, že to nejde udělat, najde se spousta ostatních podnikatelů, kteří toto přání zákazníkovi splní. Všechno jde udělat. Pokud to není ve vašich silách a přesto nechcete o zákazníka přijít, můžete problém řešit pomocí outsourcingu. To znamená, že přijmete zakázku, tu si necháte vypracovat od jiné firmy a poté práci prodáte konečnému spotřebiteli. Samozřejmě s cenovým navýšením.

Pamatujte si, že peníze vydělává ten, co přijímá zakázky. Nemusí to být nutně jen ten, co něco vytváří.

#5 Dejte najevo, že pracujete jen pro peníze

Nikdy nedávejte najevo, že vás práce otravuje, nebaví a děláte to jen pro peníze. Dá se očekávat, že práce od takového člověka nebude perfektní. Jen si vzpomeňte jak se tváří většina úředníků v ČR. Je vám to příjemné? Určitě ne. V tomto případě však nemůžete jít k jiné instituci. Úřad je vždy jen jeden. Pokud se takto chová nějaká firma, zákazník může jít vedle. Pamatujte si, že vy nejste jediní na trhu.

#6 Pošlete zákazníka jinam

Jakmile za vámi přijde zákazník, že něco shání a vy víte, že váš konkurent za rohem má v tomto sortimentu lepší nabídku, neposílejte ho tam. Nabízejte pouze z vlastního sortimentu. Neříkejte věty typu: My jsme jen bufet, pokud se chcete dobře najíst, jděte vedle. 

Máte nějaké další tipy? Napište je prosím do komentářů. Článek můžu a rád doplním o další informace. Také pokud se vám článek líbil můžete ho sdílet na sociálních sítích nebo prostě jen napsat komentář: “díky pěkný článek” I to mě potěší.

Napsat komentář