Cílené články

Tento článek je věnován především blogerům.

Napadlo mě, že pokud může fungovat cílená reklama, mohly by fungovat i cílené články. Asi před rokem jsem psal na svůj blog recenzi na notebook. Několik dní po zveřejnění článku jsem se dostal na stránku tohoto notebooku na heurece. Nechal jsem tam odkaz na svoji recenzi a téměř okamžitě začalo můj článek navštěvovat mnohem víc čtenářů, než by se dalo očekávat. Pod článkem se také objevilo mnoho komentářů s dotazy. Efekt jednoho odkazu na správném místě může být tedy skvělý.

kopirovani

Proč cílit články?

Myslím, že toto je mnohem lepší způsob sdílení článků, než hromadné rozesílání všem, tedy i těm, kteří s největší pravděpodobností váš článek číst nechtějí. Ze zkušeností, které mám a dávám vám je zde k dispozici můžete vidět, že hlavním důvodem proč cílit články je zvýšení návštěvnosti. Také jde o to, že pokud často rozesíláte odkaz na své články hromadně všem lidem, může se stát, že je za nějaký čas začnou ignorovat a lidé budou brát odkazy pod vaším jménem automaticky jako spam.

Kde a jakým způsobem cílit články?

Pokud chcete zasáhnout odkazem určitou skupinu lidí, musíte vědět, kde je hledat. Docela dobře poznáte zájmy lidí na Google+ v komunitách. Narazil jsem tam například na komunitu lidí, kteří se zajímají o rozhledny. Poslal jsem tam odkaz na můj článek o otevření nové rozhledny v Kutné Hoře. Opět se návštěvnost blogu díky tomuto odkazu docela pěkně zvýšila.

Podobně mohou fungovat skupiny na Facebooku. To ovšem nemám vyzkoušené. Myslím, že podle skupin na Facebooku se nedá moc dobře řídit. Uvnitř skupiny nebudou jen lidi, kteří se zajímají o dané téma.

Dalším místem k dobrému zacílení je již zmíněná heureka. Na heurece můžete sdílet pouze recenze avšak pokud někdo narazí na produkt, kde bude odkaz na vaši recenzi, je velká pravděpodobnost, že si na odkaz klikne. Pokud má člověk zájem o nějaký výrobek určitě si raději přečte recenzi než popis od výrobce.

Ať už sdílíte svůj článek kdekoli, je dobré k odkazu připsat nějaký popisek. Samotný odkaz působí tak, že jde o nějaký spam.

Samozřejmě ne každý článek můžete zacílit. U některých textů se nedá předem určit, jakou skupinu lidí bude zajímat. Pokud budete mít článek s nějakou příhodou ze života, bude nejlepší ji sdílet na Facebooku přátelům. Tedy tak, jak to asi většina z vás dělá.

Máte nějaké vlastní zkušenosti s cílením článků? Myslíte si, že je efektivnější rozesílat odkazy pouze některým skupinám lidí? Podělte se o své zkušenosti v komentářích pod článkem.

Článek můžete sdílet:

3 komentáře u “Cílené články

  1. Tak články se musí propagovat. Tohle, co tu popisuješ už jsem třeba několikrát dělal. Pokud píšu o něčem, co je produkt a je na Heurece, automaticky tam přidávám odkaz a mé zkušenosti. Takhle to jde použít u všeho. U recenzí, návodů a podobně.

    Jen na to člověk musí mít náladu a chuť a abych se přiznal, tohle mě moc nebaví takže jsem to za celou dobu zkusil opravdu jen několikrát. Ale na návštěvnost to určitě vliv má a hodí se. Jde hlavně o celkem trvalou návštěvnost a ta je vždycky super.

  2. Ono jednorázově zahýbat s návštěvností je fajn ale časem přijde zase odliv návštěvníku. Já jednou napsal článek o odvirovaní policejního viru s jednoduchým návodem. Opravdu jednoduchým pak jsem našel diskuzi na živě a tam jsem vložil svůj link. Během pár minut jsem měl téměř 800 % návštěvnost. Tihle lidé však zase časem odešli a už se nevrátili pač neměli důvod. o téhle příhodě jsem také napsal článek http://www.blog.ijacek007.cz/Blog/vhodne-umisteny-odkaz-spolu-se-zajimavym-obsahem-muze-zahybat-s-navstevnosti budovaní reputace je hold dlouhá cesta a někdy je nutný si najít čas i na to prostě na své články poukazovat.

  3. Dobrý den, myslíte si, že má v dnešní době smysl platit za placené PR články? Myslím tím v rámci odchycení potencionálních zákazníků.

Napsat komentář